Sean Kelly Classic 2015

Marmatrimmers B hebben deelgenomen aan Sean Kelly Classic in de Ardennen

Met ruim 6700 andere wielerfanaten hebben 4 Marma B trimmers op 1 augustus deel genomen aan de Sean Kelly Classic. Mia & Martien Slaats, Maria Bots en Jos van Loon hadden een sportief weekend geboekt bij B&B “Le Changement” in Fronville in de Belgische provincie Luxemburg.
Daar werden ze op vrijdagmiddag 31-7 gastvrij ontvangen door Renske en John Meurs van de B&B.

Na koffie met gebak kregen we onder begeleiding van John een opwarmrondje in de omgeving van Fronville van 38,5 km en 444 hoogtemeters. Dit om ook ‘life’ te ervaren wat klimmen en dalen in de Ardennen betekend. Toch weer anders dan in Zuid Limburg.

S’ avonds waren John en Jos al naar Baraque de Fraiture gereden om iedereen in te schrijven op de start/ finish plaats. Daarmee konden we op zaterdag ochtend de drukte aldaar vermijden en vanaf de B&B naar de route fietsen.

Op zaterdag 1 augustus vertrokken we onder begeleiding van John rond 9:15 uur richting de route en hebben die opgepikt bij La Roche. We hadden besloten om de 100 km route te gaan fietsen. Met aan en af rijden naar de route zo’n 140 km. Meer dan voldoende voor ons. Al snel nadat we op de route zaten kregen we de zwaarste col van België voor de kiezen.
De “Haussiere” was een flinke uitdaging en helaas kon niet iedereen fietsend de top bereiken. Vervolgens volgden er nog vele klimmetjes. Sommige liepen mooi maar anderen waren lastig. Ook het afdalen met soms wel snelheden tot zo’n 70 km per uur was een hele belevenis. Al met al hadden we aan het eind van de dag toen we weer bij de B&B aankwamen 141 km met 2377 hoogtemeters afgelegd.

Na de douche kregen we een heerlijke pasta maaltijd voor geschoteld die Renske had klaargemaakt. Die werd met veel smaak gegeten en daarmee werden de koolhydraten weer aangevuld. Het werd op zaterdag geen latertje, moe maar voldaan gingen we naar bed.

Zondag morgen hebben we met z’n drieën (Mia heeft toen een flinke wandeling gemaakt) weer met John een mooie tocht gemaakt van 53,9 km met ook weer 670 hoogte meters. Daarna zijn we weer richting Liessel vertrokken. We werden uitgezwaaid door Renske en John en hun kinderen en voorzichtig werd er al gepland voor de volgende Sean Kelly Classic in 2016.

Het zou leuk zijn als we volgend jaar met een grotere groep deel kunnen nemen. Wij zijn een mooie ervaring rijker.