Voorjaarsritten 2014

ma. 9 juni 2014: A-groep: Amstegold lus 2

Dag Trimmers,

Maandagmorgen 6:00 uur het bed uit om toch zeker op tijd aan het vertrek te staan in Liessel. Midden in de nacht zou Martien zeggen. Gelukkig zijn er meerdere van de club die er zo vroeg uit moeten. Het weer is geweldig en de opkomst van 16 fietsers en een "meefietser" die nog nooit in Limbrug was geweest (was niets van te merken). Na alle fietsen in het vrachtwagentje geladen te hebben naar Berg en Terblijt. Nadat iedereen zich geprepareerd had, kon het vertreksein worden gegeven.

Zoals altijd is het weer een belevenis om de bergjes te bedwingen....... en er weer achter te komen wat afzien is. Boven op de Camerig zijn we Laurens ten Dam nog tegengekomen: ik heb het idee dat de meesten dit niet meegekregen hebben. Na het uitstapje op Belgisch grondgebied het terras op waar de vlaai ons goed deed smaken. Frankwin was blij met de pauze, zeker omdat er de avond van te voren het nodige vocht in was gegaan....
De tweede helft verliep zonder problemen. Wel begon het op een gegeven moment ontzettend hard te waaien. Na een tocht van 110km keerden we weer huiswaarts; alleen de meesten zijn pas in Liessel wakker geworden. Al met al weer een mooie tocht en een goede voorbereiding op het Eifelweekend. Voor mij nog een aandachtspuntje dat er wat kilo's af moeten. Ik ben nog nooit zo snel alle afdalingen af gegaan.....

do. 29 mei 2014: Hemelvaart: Mergelland-route

om 7.30uur bij de kerk verzameld om de Mergelland-route te fietsen: 6 'helden' hebben zich verzameld.

gelukkig was het na al die regen van de afgelopen dagen mooi weer. We hebben ons zelfs nog moeten insmeren.
De dag in het kort: fietsen, fietsen, fietsen, 'zitten we nog goed', 'ja', fietsen, fietsen, fietsen,..... hé, we zitten op de la Redoute... oeps, foutje bedankt. Dat hadden we om 7.30uur niet gedacht!
Omdat het al vrij laat is en we moe beginnen te worden snel weer terug.
3 uur later thuis dan gepland, was het toch een mooie dag die ons nog lang zal heugen.

Overigens reed Adriaan hard tegen de Redoute op, en dat voor iemand die die klim nog nooit had gezien. Nu hij die klim kent, zal hij de volgende keer nog sneller omhoog fietsen. Iedereen is gewaarschuwd.

zo. 25 mei 2014: A-groep: Deurne-Deurne

Vandaag vroeg opstaan voor de tocht Deurne-Deurne: vertrek om 7 uur bij de Marmabar. Halverwege het Loon sluiten nog 2 marmaten aan die niet op tijd waren. In Deurne bij de inschrijving staat Frans al te wachten zodat meteen de gebruikelijke groepsfoto kan worden genomen. Vandaag bestaat ons peloton uit 14 renners.

Onderweg sluiten nog 3 andere renners aan bij de groep. Bij de pauzeplaats konden we weer wat op krachten komen met bananen, krentenbollen en sportdrank.

Na de rustpauze werden op een gegeven moment de verkeerde pijlen gevolgd: 2 witte pijlen met een streepje ertussen i.p.v. 2 'losse' witte pijlen. Gelukkig hielden deze pijlen op een gegeven moment op, anders waren we wellicht in Tilburg uitgekomen. Tijdens de discussie die ontstond - welke kant moeten we nu op? - handelde Theo snel door naar de organisatie te bellen. Hierna kon de tocht weer worden hervat. Theo was vandaag overigens toch goed bezig, want hij had ons eerder ook al behoed voor het verlaten van de route. Terug in Deurne nog nagenieten op het terras.
In Liessel staat er uiteindelijk 164km op de teller.

Dit jaar eindelijk eens een keer mooi, warm weer tijdens Deurne-Deurne. De organisatie had ook nu weer een schitterende route voorgeschoteld: Leende, Riethoven, Liempde, St. Oedenrode, Bakel. Iedereen was het erover eens dat de route met name 'achter' Eindhoven mooie stukken bevatte : wellicht ook omdat we hier zelden komen.

zo. 18 mei 2014: Bedevaart naar Kevelaer voor de A-groep

Dag Trimmers,

Vandaag de rit naar Kevelaer, Jos had voor vertrek al een lekke band en daadoor kon Frans v/d Laak ons niet vinden in de door hem verwachte afslag.
Gelukkig pikten we hem onderweg weer op. Het was prachtig weer en de reis verliep voorspoedig. Via een mooi stuk waar we niet vaak komen zijn we op de markt in Kevelaer op een terras neergestreken en hebben we genoten van torte met Kaffee.
Onderweg zijn we van 17 naar 16 fietsers gegaan omdat Adriaan nog een doop in Venraij te vieren had. Een geplande abandon... Rond 12 uur weer terug in Liessel zodat we nog de hele middag konden genieten van het mooie weer en het nodig vocht om de dorst weg te spoelen.

za. 26 april 2014: Koningstocht Horst

Dag Trimmers,

Voor de eerste keer de Koningstocht, met 12 trimmers naar Horst waar het ontzettend druk was, zoals altijd. Het weer was geweldig, een zonnetje en droog, wat wil je nog meer. Er is zoals altijd gekozen voor de 95 km. Het parcours was wat aangepast en het nadeel hiervan is dat de pauzeplaats pas op 65 km lag van de 95 km. Wel stond daar een buffet klaar met soep, kroketten, frikandellen en natuurlijk grote stukken vlaai. Onderweg verliep de reis voorspoedig en ter hoogte van Sevenum zijn we naar huis gereden, met 135 km op de teller en 13:00 uur thuis kon je spreken van een goed bestede zaterdagmorgen.

ma. 21 april 2014: Tourtocht Klaver van Brabant

Dag Trimmers,

Vandaag weer een klassieker, de Klaver van Brabant. Op tijd op gestaan (midden in de nacht zou Martien Janssen zeggen) en om 7:40 uur naar Liessel gefietst. Daar staan we met 16 matadoren klaar om de 120 km te volbrengen. Om 8:00 uur vertrek naar Asten om in te schrijven, ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk vertrokken zijn. Na ongeveer een uur fietsen stond ik bijna bij mijn achterdeur (had ik toch een uurtje langer kunnen blijven liggen...). Gelukkig wel voor een groot deel op een nieuw parcours.  Bij de welbekende stop in Zijtaart in de kroeg waar de tijd heeft stil gestaan, een appelflap en kopje koffie. Vervolgens verder voor de laatste 60 km. Ook nu weer een mooie route door de bossen waar je anders nooit komt. Om 13:00 uur was ik weer thuis en ik mag spreken van een geslaagde tocht.

zo. 6 april 2014: Tourtocht Meijel

Beste Trimmers,

Vandaag weer een tourtocht, deze keer naar Meijel en ik maar denken voor de 70 km. Vertrek vanuit Liessel en dan door naar de start in Meijel. De inschrijving verliep probleemloos mede omdat de opkomst niet al te groot is, toch jammer voor de organisatie. Wij waren er met 17 Trimmers en al rijdende is er toch besloten om met groep de 120 km te rijden. "we zijn toch aan het fietsen". Een stuk voorbij de splitsing 70/120 zijn er dan ook 7 Trimmers afgedraaid, de andere 10 zijn verder gegaan naar de pauzeplaats waar je zelf de versnaperingen mocht kopen..... Na het vertrek begon het te miezeren wat voor de nodige problemen zorgden. Maar goed ook daar komen we weer overheen en in Someren was het zelfs al droog. Hier zijn we van de route afgegaan en rechtstreeks naar Liessel gefietst waar we precies de 120km vol gemaakt hebben. Mooie tocht!

wo. 2 april 2014: 1e woensdagavondrit

Dag Trimmers,

Eindelijk, de klok is verzet dus op de woensdagen weer gezellig een stukje fietsen. Verzamelen om 18:00 uur bij de Marmabar en nog een enthousiaste fietser naar huis gestuurd om zijn helm te halen. Omdat het vroeg donker is een klein rondje via Venlo. Het weer is geweldig en de tocht verloopt zonder problemen. Bij thuiskomst hebben we bijna 70 km gereden en kunnen we weer naar het weekend toeleven waarbij we de klassieker in Meijel gaan rijden.

zo. 30 maart 2014: Ritje langs, en over de Maas

Dag Trimmers,

Met opnieuw een grote opkomst (18 man) een mooie rit gefietst van 80km, met de Maas als decor. Het prachtige voorjaarsweer gaf het geheel een zonnig tintje. De eerste "leggings" gingen uit toen we met het veer de Maas overstaken. De witte kuiten zagen het voor het eerst zonlicht.
Ook fietste er een sterk vader/zoon koppel mee, Stan was door zijn pa (Jos) uitgenodigd. Hij gaf geen krimp en fietste de rit prima uit, een nieuwe belofte voor de toekomst??
Onze Martien (Janssen) was jarig en nodigde iedereen, na afloop, uit voor koffie en vlaai.
Dit laatste lijkt een ware traditie te worden en is zeker niet verkeerd na een fijne rit met een mooie finale!

Groet, Willy

za. 29 maart 2014: Gert-Jan Theunisse Classic

Dag Trimmers,

i.v.m. tijdgebrek kwam het goed uit dat de GJT classic op zaterdagochtend was.... en natuurlijk kan ik Harrie niet alleen laten gaan. Om 7:30 dus naar de Rips samen met Harrie en Frans. Daar constateerden we dat Frans zijn Helm en bidon vergeten was. Aan een bidon konden we hem wel helpen..... Onderweg samen met een Belg uit sint Geertruid en een fietser uit Emmen tot de splitsing samengereden. Een mooie tocht met ook wat klimwerk. Helaas niet overal even goed uitgepijld. Een keer verkeerd gereden en het laatste stuk zelf maar een 'route gemaakt'. Al met al een mooie tocht.

zo. 23 maart 2014: Laatste rit voor klok verzetten

Dag Trimmers,

Vandaag begonnen met een briefing (net echt). Goed om in het begin van het seizoen de afspraken nog eens door te nemen. Daarna 84 km gefietst met de nodige wind. Even een stop onderweg om de regenjasjes aan te trekken, wat dan natuurlijk weer niet nodig is. Dan met een lekker tempo weer verder en zoals afgesproken kunnen de uitslovers de laatste 5 km zich nog even helemaal laten gaan. Bij het viaduct weer samenkomen en gezamelijk naar het centrum van Liessel fietsen. Al met al een mooie tocht.

zo. 16 maart 2014: 'Hoor de wind waait door de bomen'-rit

Dag Trimmers,

Vandaag met 17 trimmers een rondje via de Malpie en terug via Hamont. Het waaide flink en om de 2 km doordraaien was dan ook de regel; helaas zijn er weer de nodige gele kaarten uitgedeeld:). De reis verliep voorspoedig en deze keer zelfs zonder een lekke band. Om de liefhebbers tegemoet te komen had Harrie de wegkapitein nog een ommetje erbij zodat iedereen moe maar voldaan naar huis kon gaan. Helaas deze keer geen gebak! Tot volgende week.

zo. 9 maart 2014 : Zomerrit

Dag Trimmers,

Vandaag dan de eerste echte tocht en wel meteen boven de 20 graden. Om 9:00 uur stonden er dan ook meer dan 30 renners (B en A) klaar om een tocht te gaan fietsen. Ook nu hebben we om de 2 kilometer gewisseld en het begint al een vanzelfsprekenheid te worden. Ook nu weer een lekke band, deze keer Jos. Hij heeft dit goed gemaakt door op gebak te trakteren en goed voorbeeld doet goed volgen.... al met al een mooi begin van de zondag.

zo. 2 maart 2014 :  Carnavalsrit

Dag Trimmers,

vandaag was het zo ver, de min of meer eerste rit van 2014 op de weg. Met 12 trimmers ten aanval. Zoals afgesproken om de twee kilometer doordraaien wat goed werkte, zeker omdat er best wel een wind stond. De eerste lekke band was ook meteen voor mijzelf. Na drie keer oppompen omdat het ventiel er af vloog zijn de eerste 80 km gemaakt op een zonnig parcours. Tot volgende keer.