Voorjaarsritten 2015

wo. 27 mei 2015: B ploeg over de grens

Deze woensdagavond lekker weer, zo'n 19 graden en zuid-westen wind. De B ploeg is vanavond met 12 personen, het vrouwen kwartet is ook compleet. Via Sterksel fietsen we naar de Achelse kluis. De laatste weken hebben we de afstand op de woensdag-avond langzaam opgehoogd. Vandaag dus even over de Grens. We halen 72 km.

De snelheid zit er de laatste weken goed in. Ook vandaag net als de laatste 2 woensdagen halen we een gemiddelde van 29,6.
Een mooie landelijke route met voor de oplettende fietser volop natuurschoon, onderweg hoorden we voortdurend de krekels die je bijna het gevoel geven in Zuid Europa te zitte, mede door de zoete geur van de Acacia die s,avonds goed te ruiken is. En bij de kluis een paar reeën in het veld.

Bij terugkomst nog even op de Eikenlaan gaan kijken waar de wielerwedstrijd net ging finishen. Ook de captain van de A was daar, gezien hun gemiddelde van 33,8 zit het daar ook wel goed met de vorm.

zo. 3 mei 2015: Deurne-Deurne: B-ploeg

Hallo Maten

De B-ploeg heeft zondag de tocht Deurne-Deurne met 12 personen gefietst.
Wij vertrokken om 8 uur in Liessel en hebben ons op de markt in Deurne ingeschreven. Hier zijn we met goede moed vertrokken.
Noud deed dit jaar voor het eerst als deelnemer mee omdat hij de vorige 10 edities zelf in de organisatie zat.

De pauzeplaats was zeer goed verzorgd in de rozen tuin. Hier hebben we ons verzorgd voor de terugweg. De 85km was een mooie route; maar we hadden toch wel last van de wind. We hebben de tocht met z'n allen volbracht. Terug in Deurne hebben wij ons nog goed voorzien met koffie en gebak, welke werd aangeboden door de organisatie. Dit ging er goed in.

Tourclub De Wekkers bedankt voor de mooie tocht en goede organisatie.
De tocht had toch meer deelnemers verdiend. Maar het weer heb je niet in de hand.

Noud

Deurne-Deurne: A-ploeg

Hallo,

Om 8.00 uur bij het vertrek met 13 man in de startblokken, een mooi aantal voor een klassieker.
Het weer was goed, de regen kwam later en de wind heerlijk om er tegen in te knokken met samenwerking en een goede verstandhouding.
Wij wisten niets van koffie met gebak,anders hadden wij deze ook wel genomen!

De lekke band van Frank kon onze pret niet drukken; deze kwam als geroepen.
Jammer dat de fotograaf niet onze groep ook heeft vastgelegd,misschien waren wij wel ,, Mooier “’.

Na 135 km in het clubhuis nog een afdrinker van een perfecte toertocht.
Goed gereden mannen en een goede training op naar de volgende.

Groet Harrie

zo. 19 april 2015: Klaver van Brabant: koud

zaterdagmiddag was het zonnig, dus ik had besloten om zondag na een lange winter weer eens te gaan fietsen.
Zondag dus vroeg opgestaan want vandaag stond de 'Klaver van Brabant' op het programma, wat betekende dat we al om 8 uur zouden vertrekken. Om 8 uur waren er 10 Marmaten verzameld zodat de A en A+ groep als één groep zou fietsen.

De eerste kilometers waren kort samengevat: koud, koud en nog eens koud. De koffie bij de pauzeplaats kwam dan ook als geroepen. Hierna, we waren intussen ook weer opgewarmd, werd het gelukkig aangenamer, tenminste de temperatuur. 's-Middags zou het zelfs nog warm worden in de zon, maar tijdens het fietsen hadden we hier niets aan.
Mede door de behoorlijke wind, begon de vermoeidheid toch wat toe te slaan, mede toen de grens van 100km werd geslecht. Voor mij kwam het zeer goed uit dat er 'normaal' werd gefietst, aangezien de benen behoorlijk zwaar aan gingen voelen. Theo kon zich op het einde niet inhouden, maar werd keurig in toom gehouden door Harrie die hem zijn positie in de groep aanwees :) .

Op de terugweg naar Liessel kwamen we in de colonne van de Peelland truckrun terecht. Een mooi initiatief, maar als je er naast rijdt, maken ze toch wel erg veel kabaal.

Bij terugkomst in Liessel hadden we een mooi trainingstochtje gehad met 137 km op de teller.

Leon

zo. 22 maart 2015: 1e keer A+, A en B ploeg samen op weg

Omdat het zaterdag bagger weer was en mijn neus harder liep dan mijn fiets, maar gekozen om op zondag te gaan fietsen. Wekker op 8:00 uur en kijken wat aan te trekken. Achter het huis uit de wind valt het altijd mee en dus geen windstopper aangetrokken (spijt). Maar goed eten, omkleden en naar Liessel gefietst. Daar stonden gelukkig meer fietsers en mijn doel om rustig aan te beginnen kon ik ook uit voeren.
Na het vertrek om iets na 9:00 uur komen we de B ploeg tegen. Deze sloten aan zodat we de A, A+ en B ploeg tezamen (1e keer in de geschiedenis) de tocht voort te zetten. Ik moet zeggen het ziet er dan hetzelfde uit als 's-middags tijdens Milaan-San Remo. Er stond veel wind en niemand had haast, dus totdat de wind van achter ging blazen zijn we bij elkaar gebleven.
Toen kwam het koffiemomentje bij de B (en ik moet zeggen het zal zeker gesmaakt hebben) waar de wegen zich gescheiden hebben.
De A en A+ moesten toch even de brug testen nabij (volgens mij) Wansum en daarna lekker naar huis om daar te genieten van een heerlijke warme douche. Al met al een gezellige rit en de de broodnodige kilometers zijn weer gemaakt.

Groeten en tot de volgende keer, Frank.

zo. 15 maart 2015: de ene week is de andere week niet

Hallo trimmers,

Je ziet wel het wel, vorige week waren we met 17 personen en vanmorgen was ik er alleen van de B ploeg.
Jaja het weer was wat minder en dan blijven ze weg. Of ze zijn met de MTB gegaan.

Harrie en Jos waren er van de A en de A+ groep, met de MTB. Zij zijn naar het bos gegaan en ik naar huis.
Hopelijk dat de opkomst volgende week beter is. Ik wens iedereen nog een fijne zondagmiddag toe.

Groeten, Noud

zo. 8 maart 2015: B-groep

Hallo trimmers,

Zondagmorgen om 9.00 uur weer de eerst rit van het nieuwe seizoen voor de B ploeg. We waren met 17 personen gestart, maar helaas op de Zandstraat hadden we al een afvaller met een versnelling die niet goed werkte. Zo zie je maar weer, zorg er op tijd voor dat de spullen in orde zijn.

We hadden mooi weer dus we hebben er met z'n allen van genoten, ook van de koffie onderweg. En jawel hoor.... sommige moesten er ook al gebak bij pakken. Dat was wel te merken op de terugreis: het tempo ging omhoog..... of misschien kwam het dat we de wind van achteren hadden.

Al met al een mooie tocht van 75 km gehad, en ieder heeft zijn kopwerk gedaan.
Fietsers die nog mee willen gaan sluit op tijd aan zodat je dan niet te veel achterstand op loopt.

Gr. en tot volgende zondag